dilluns, 17 de març del 2014

Característiques d'un establiment comercial

En els establiments d'autoservei hi ha dos corrents de circulació de la clientela: la zona calenta o de circulació natural (és on els clients fan la seva major de la compra) i la zona freda o de circulació incentivada (on els clients fan les seves compres menors).

Els establiments juguen amb la música. N'hi ha de tranquil·les, que creen un clima de relaxació, aptes per unes compres sense pressa ni pressió. D'altra banda, hi ha música més rítmica que fa que hi hagi major rotació de clients a l'establiment. 

Hi ha diferents tipus de llums: el llum general, el llum d'accent i el llum de treball. El llum general és el que es troba a tot l'establiment. En canvi, el llum d'accent és el que dóna importància al producte que es vol destacar. A la zona de caixes es troba el llum de treball.

I per últim, tenim les avingudes i passadissos. Les avingudes són les artèries principals de l’establiment, les que indiquen el recorregut d’aquest. Els passadissos són també avingudes però més estretes que s'entrecreuen de forma perpendicular amb les avingudes.

                                           Yaiza Moral i Laura Palomo



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada